کمیته جهانی دفاع از حقوق دراویش و دانشجویان ایران

آزادی، برابری، برادری

Pages

Tuesday, April 19, 2011

همایش 'جامعه جهانی حقوق بشر آلمان' در گفتگو با دکتر سیدمصطفی آزمایش

همراه با فایل صوتی؛ "جامعه جهانی حقوق بشر آلمان" یک نهاد حقوق بشر آلمانی در شهر فراکفورت است که هرساله همایشی سه روزه برگزار می کند که دومین روز آن همواره به مسائل ایران اختصاص دارد ؛ معضل سانسور در ایران بحث محوری این همایش در روز شنبه ۱۹ مارس بود که در آن خانم عبادی هم شرکت داشت




شرح بیشتر در مورد این همایش که در شهر بُن آلمان برپا شد ، در گزارش شهرام میریان از رادیو فردا .

bonn_7

شهرام میریان ، رادیو فردا : سانسور در ایران و راهکارهای عملی در مبارزه علیه آن بحث محوری دومین روز همایش "جامعه جهانی حقوق بشر" در روز شنبه در شهر بُن آلمان بود.

در بارۀ این معضل علاوه بر خانم شیرین عبادی تنی چند از وبلاگ نویسان ایرانی که مجبور به ترک ایران شده اند و همچنین شماری از مدافعان حقوق بشر در آلمان دیدگاههای خود را دربارۀ سانسور در ایران بیان داشتند.

bonn_8

خانم شیرین عبادی در گزارش جامعی به چگونگی زوال قوۀ قضائیه ایران بوسیلۀ دستگاههای امنیتی و مسائل و دشواریهایی که وکلا مستقل ایران با آنها روبرو هستند پرداخت و نمونه ای از گرفتاریهای خود را هم در ایران پس از دریافت جایزه صلح نوبل بیان داشت.

تهدیدها علیه خانم عبادی چه در داخل و چه در خارج از سوی دستگاههای دولتی ایران از دیگر مواردی بود که این حقوقدان سرشناس در همایش شهر بن به آن اشاره کرد.

یکی دیگر از سخنرانان این همایش آقای مصطفی آزمایش بود که وی اینبار از طرف « انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران » با اشاره به معضل سانسور به آمار غلطی پرداخت که بگفتۀ وی دستگاه رهبری ایران در مورد شمار اقلیتهای مذهبی منتشر می کند.

bonn_4

دکتر سیدمصطفی آزمایش : یکی از روشهای سانسور ارائۀ آمار غلط است ؛ منجمله چون در قانون اساسی ذکر شده که مذهب رسمی در ایران تشیع اثنی عشری است اینها از دادن آمار صحیح نسبت به تعداد هموطنان سنی مذهب ما خودداری می کنند آماری که راجع به اهل تسنن داده میشود دروغ است و راجع به تعداد واقعی پیروان تشیع هیچ آمار صحیحی ارائه نمی دهند. باید در این مورد یک کنکاش دقیق و اساسی بر اسلوب آمارگیری صحیح علمی انجام شود که مشخص شود آیا اصولا در ایران اکثریتی از نظر مذهبی وجود دارد ، تا ما بگوئیم اقلیتهای مذهبی ؟! یا بهتر است ما از عنوان "دگراندیشان عقیدتی" استفاده کنیم ، یعنی تنوعهای دینی در ایران .

bonn_6

شهرام میریان ، رادیو فردا : در همایش جامعه جهانی حقوق بشر که یک نهاد آلمانی در شهر فراکفورت است موضوع استخدام هکرها و هک کردن سایتهای مخالفان هم مطرح شد ، آقای هلموت قابل سرپرست «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران» با ارائه شواهد و مدارک رسمی به این معضل پرداخت .

دکتر سیدمصطفی آزمایش : در مورد سانسور از طرف « انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران » آقای هلموت قابل سخنرانی کردند و معضل سانسور در ایران با تکیه به آمار بدست آمده از روزنامه های خود رژیم از رسانه های خود رژیم ارائه دادند که چگونه نظام در ایران جار می زند که ما هکر استخدام می کنیم و کسانیکه کار هک کردن سایتها و وبلاگهای اینترنتی بلدند و دارای حسن نیت برای همکاری با ما هستند ، بیایند و ما اینها را استخدام می کنیم برای اینکه تمام راههای خبر رسانی آزاد را مسدود کنند از طریق فیلتر کردن و هک کردن و نفوذ کردن در شبکه های خبررسانی اشخاص دیگری که در این کنفرانس شرکت داشتند خودشان و سایتهایشان خودشان قربانی هکینگ شده بودند هر کدام گزارشی در این مورد ارائه دادند.

bonn_3رادیو فــــردا

No comments:

Post a Comment